jak jsem se pokusil koupit své první Ferrari

V době COVIDové je cestování víceméně na prd a jen otrlí dovolenkáři vyhledávají všemožné státy, které je pustí přes své hranice za minimálního úsilí PCR testů a karantén.  Je pravdou, že já jsem vyrazil ven (myšleno za hranice ČR) jen jednou a celou dobu jsem se věnoval práci a vydělávání resp. šetření peněz, které nebylo za co moc utrácet. Jeden březnový den roku 2021 přišel kamarád Honza s nápadem, že má v plánu se oženit (zase) a že by to chtělo nějakou akci spojenou s tradičním “zapíjením svobody”. Minimálně on by si měl na podobné akce založit agenturu, jelikož jsem asi na čtyřech takových zapíječkách byl a epičtější zábavu a ostudu jsem snad nezažil. Budiž, to už vzala voda. No a jelikož se nám žení již po druhé (říká se, že do třetice), dělat v dnešní době ostudu za hranicemi (pokud nás vůbec někam pustí) není dobrý nápad a taková akce vyžaduje jistý druh “chlapské” zábavy, rozhodli jsme se vyrazit sportovními auty a prozkoumat krásy Rakouska a Německa. Teto krok ovšem předpokládá  mít k dispozici sportovní auto, což služební Tesla Model S zrovna není 🙂

Koho nezajímají řeči o nákupech luxusních aut, ať raději dále nečte a stránku zavře. ANO není se čím chlubit a stydím se, že vůbec něco takového píšu 🙂 Ale pořád se mě na to někdo ptá, tak než to vysvětlovat pořád dokola, raději pošlu odkaz 😀

Jak můj další dobrý kamarád Richard tvrdí, že “život je příliš krátký na to, abychom jezdili hnusnými auty” a současně dodává “vole, kdy jindy, než te” jsem se jal vybírat vůz na letní akci. Jelikož se nás vytvořila již pěkná cestovatelská skupina, tak po asi dvou týdnech volá Michal a říká: “tak jsem to objednal, nový roadster od bééemwéé Z4. Pogratuloval jsem mu k výběru a poděkoval jsem mu za informaci. Za chvilku i Honza hlásí: “tak jej vezu, Mercedes C43 AMG. Radek, další člen výpravy za svobodou již také začal s výběrem nového kočáru, tedy zůstal jsem poslední. K výběru auta jsem se postavil dle rad expertů (kámošů) zodpovědně. Určil jsem si budget, který není úplný nesmysl a vnitřně se rozhodl, že auto bude pouze na léto, tedy cashflow bude zatěžovat jen krátkodobě (snad) jelikož po létu se auto zase prodá. Tímto přístupem je možné si budget drobně navýšit 🙂 Minimálně jsem si to interně sám před sebou obhájil. Že auto nebude nové je jasné !

Auto se vybírá srdcem, moc se nevyplatí přemýšlet o jeho praktičnosti a dalších detailech, jelikož když začnete, nikdy si nic pořádného nekoupíte. Dal jsem tedy dohromady seznam aut, které jsem vždycky chtěl minimálně řídit a která jsou tak nějak k dispozici:  Ferrari 488 GTB, Aston Martin Vatage, Aston Martin DB11 a Mercedes AMG GT R. Prošel jsem samozřejmě i jiné značky jako Lamborghini, McLaren atp. ale to už je mimo kategorie a tyto značky přesně odpovídají výrazu: cena nesmysl. Níže základní srovnávací tabulka preferovaných modelů:

 

Veškeré parametry a samozřejmě i cenu vyhrává Ferrari 🙂 a současně je to má preferovaná varianta. Tak tedy začneme u něj.

Pro rychlý přehled o cenách a dostupnosti v Evropě je nejlepší projít portál mobile.de. V rámci stanoveného budgetu jsem objevil jediné Ferrari v černé barvě, tak jsem oslovil prodejce Jay IMPORT EXPORT z Německa. Ozval se během několika dnů s tím, že auto se připravuje a v ten stejný den ho stáhl z nabídky, což mě trochu znervóznělo. Po výměně několika e-mailů a ujištění, že cena je v pořádku jsem získal VIN kód. Nechtěl jsem, aby mě auto přivezla neznámá firma, navíc v situaci, kdy chtěli uhradit kupní cenu dopředu do advokátní úschovy neznámého německého právníka. Oslovil jsem na doporučení firmu AUTA SUPER, kteří mají proces ověření a proces dovozu vyřešený do bezvědomí. Ozvali se hned a začali na VINku pracovat. Mají v Německu partnery, kteří prolezou každé takové auto i firmu do šroubku, aby měl kupující jistotu, že za své peníze dostane skutečně to co žádá. Asi za dva dny jsem dostal zprávu: “Firma a její auta nejsou důvěryhodné. Během posledního týdne jsme měli z této firmy již několik poptávek dovozu od našich klientů, ale pokaždé jsme odmítli.”. Tak to pěkně začíná 🙂 Řekl jsem si, že to nechám ještě celé prověřit někoho dalšího, ať mám jistotu, že jsem pro to udělal maximum. Odeslal jsem žádost přímo prodejci Ferrari v Prazedo dnes bez odpovědi. Stejně tak do autorizovaného servisu Ferrari v Ostravědo dnes bez odpovědi. Poslední pokus o ověření a dovoz auta jsem zkusil u Petra Ezechiáše, od kterého během několika přišla zpráva “Musím říct, že od tohoto dávám také ruce pryč. Už samotná cena je velmi podezdřelá, ale celá nabídka včetně textu emailu na mě „křičí“ podvod…”.

Když auto z Německa nedopadlo, objevil jsem sice dražší za to krásné auto na tipcars a přímo v Praze. Přes formulář na webu tipcars jsem odeslal žádost prodejci. Několik dnů se nic nedělo. Tak jsem stejnou žádost odeslal přes web prodejce, ale opět se nic nedělo. O víkendu jsem se chystal do Prahy, tak jsem zavolal prodejci na dvě čísla, která jsem našel v kontaktech na webu. Nikdo telefon nevzal. Tak jsem napsal SMS a těšil jsem se, že se na auto bude možné zajíst podívat. Přece jen se jedná o kus za několik miliónů korun, tak jsem si naivně myslel, jaký jsem hrdina a že mě budou všude vítat, když projevím reálný zájem o jejich auto. Omyl … do dnes se nikdo neozval, inzerát je stále na tipcars i na webu prodejce aktivní 😀 Říkal jsem si, že jsou třeba na dovolené, nebo mají COVID atp. ale spíše asi nejsem důvěryhodná osoba s kterou se vyplatí komunikovat.

Postěžoval jsem si kamarádovi Richardovi, že mě všichni lidé a firmy okolo Ferrari ignorují. Richard má kontakty v Praze, jelikož jeho rodina pár kusů Italské značky již od nich koupila. Richard tvrdí: “Maro, Ferrari je šperk. To není auto, které si objednáš a za měsíc ho máš. Na každé nové auto se čeká i několik let. Fronta je dlouhá a za včasnější dodávky se uplácí vším možným, tak se nediv.” Já mu na to “Vždyť jde o auto v ceně pomalu dvou bytů to není zájem alespoň navázat kontakt ?” Richard : “Asi ano, ale dle mého názoru si ve Ferrari myslí, že to nebereš vážně, jen sonduješ ceny a jsi další otrapa. Doporučuji ti toto. Nakonfiguruj si nové Ferrari a poptej ho. Třeba se pak rozhodneš a složíš zálohu, budeš čekat několik let než auto vyrobí a do té doby můžeš přemýšlet.”. Tak jsem dal na radu zkušeného a nakonfiguroval jsem si na oficiálním webu Ferrari nové F8 Tributo. Poptávku jsem odeslal opět prodejci Prahy. Asi po deseti dnech volá Richard skrz jiné věci, ale mezitím padne řeč na Ferrari. Říkám mu, že jsem udělal vše dle jeho doporučení, ale že se do dnes nikdo neozval a že si připadám jak méněcenný debil. Richard na to: “Hele já jim zavolám, znám tam borce, který toto řeší. Řeknu jim kdo jsi, že to myslíš vážně ať vystoupíš z davu otravů.”. Jak řekl, tak udělal a skutečně do 30 minut volá člověk z Prahy. Bohužel zrovna sedím na schůzce na které není vhodné brát telefony, tak odepisuji, že do hodiny volám zpět. Do hodiny volám zpět, telefon nikdo nebere, udělám to pak ještě jednou a do dnes se tradičně nikdo neozval zpět. 

Tak vážení prodejci Ferrari běžte do háje, nechci s vámi mít už nic společného alespoň tento rok. Jelikož výběr značky Aston Martin je velmi úzký, servis v ČR komplikovaný, tak nakonec volím jako letní kočár GT R. Petr Ezechiáš jako jeden z mála komunikuje normálně, rychle, včas a je schopen se klientovi přizpůsobit (třeba o víkendu), tak GT R kupuji od něj. Je to krásné auto, exteriérově velmi povedené a i když nemá výkon resp. zrychlení Tesly je to pořád monstrum na kolech, zvláště v módu RACE. Z jízdních vlastnosti jsem měl trochu obavu, přece jen jsem pět let jezdil v 911, ale bylo to zbytečné. Auto přesně přenáší podvozkem silnici do kokpitu k řidiči, v zatáčkách i díky zadní nápravě sedí jak přibité a výkon včetně hlasového projevu je doslova fenomenální. Hutný německý baritón s výstřely do výfuků jak od wehrmachtu je něco, co se dá poslouchat pořád dokola, od snídaně až do večerky. Bude to krásné léto 😀

 

UPDATE:

Jediné co má Mercedes fakt na prd je středová obrazovka a celý infotainment. A jelikož GT R má navigaci NTG 5.0 / 5.1 , tak jsem investoval do vylepšení a dnes na obrazovce běží CarPlay nebo Android Auto (dle preferencí pilota). Tím je problém ohyzdné nefunkční komponenty vyřešen a obrazovka má alespoň nějaké využití. Například Waze a informace o pomáhat a chránit 🙂

 

Napsat komentář